مقالات

بررسی کامل پژو پارس

بررسی پژو پارس

زمانی که پژو 405 در سال 1988 بهترین خودروی اروپا معرفی گردید این خودرو با همکاری فرانسه و ایران خودرو وارد ایران گردید و بعد از چند سال استفاده در ایران جواب اعتماد افرادی را که از این خودرو استفاده می کردند داد.

اما پس از چندی ایران خودرو محصول جدیدی به نام پژو پرشیا با ظاهری شبیه به 405 اما جذاب تر روانه بازار کرد که به قولی جوانانه پسند بود. در بررسی پژو پارس به این نتیجه می رسیم که این خودرو برای کسانی که علاقمند به 405 اما با سبکی جدید هستند تولید شده است و به همین از جایگاه بسیار خوبی در بازار ایران برخوردار است.

بررسی پژو پارس

بررسی پژو پارس نسبت به 405

با بررسی پژو پارس نسبت به 405 به این نتیجه می رسیم که اندک تفاوت هایی از نظر شکل ظاهری و امکانات رفاهی دارند. از جمله مهم ترین آن ها می توان به شیشه های برقی در عقب ماشین، به روز بودن طراحی داشبورد و جا دار شدن فضای کابین خودرو اشاره کرد. هم چنین سیستم تهویه اتوماتیک در پژو پارس امکانات دیگری است که معمولا در پژو 405 دیده نمی شود.

خرید لوازم یدکی پژو پارس لوازم یدکی پژو پارس

طراحی و امکانات پژو پارس

اما در بررسی پژو پارس نخست باید به امکانات رفاهی آن بپردازیم. در حالت کلی باید بگوییم که طراحی کامل کابین مربوط به این خودرو به شکل کامل از 405 الهام گرفته است. هم چنین امکانات دیگری نیز به این خودرو اضافه شده است که از مهم ترین آن ها می توان به شکل ظاهری چراغ های جلو و عقب نسبت به 405، چراغ مه شکن جلو، شیشه برقی عقب اشاره کرد.

اما در دیگر بررسی پژو پارس متوجه این قضیه می شویم که شکل ظاهری و امکانات رفاهی این خودرو بسیار شبیه به 405 بود اما بعد از سال 1393 متوجه این قضیه می شویم که امکانات بیشتری به این خودرو اضافه گردید که از جمله مهم ترین آن ها می توان به طراحی داشبورد جلویی خودرو که از پلاستیک فشرده با طرح چوب می باشد و یا سیستم تهویه اتوماتیک که در مدل های جدیدتر مربوط به این خودرو دیده می شود.

هم چنین قابلیت اضافه شده امکانات دیگری از جمله گوش دادن به سیستم صوتی از طریق هندزفری و کنترل کردن همین سیستم صوتی از طریق غربیلک فرمان، امکانات دیگری است که به آن اضافه گردید. هم چنین از دیگر امکانات اضافه شده به پژو پارس در سال های اخیر می توان به سنسور پارک عقب خودرو اشاره کرد.

در بررسی پژو پارس نسبت به پژو 405 متوجه این قضیه می شویم که رنگ داخل کابین مربوط به این اتومبیل به صورت کامل به بژ تغییر پیدا کرد و همین مساله کابین داخل خودرو را جذاب تر کرده است.

 

بررسی پژو پارس

معرفی کامل پژو پارس

اما در بررسی پژو پارس به امکانات موجود در آن می پردازیم. سیستم ترمز مربوط به این خودرو مناسب است به صورتی که از ABS ضد قفل در این خودرو استفاده می شود و از نیروی ترمز EBS چهار کاناله برای این موضوع استفاده می شود که سیستم ترمز آن را بسیار قوی می کند.

خرید لوازم یدکی زانتیا لوازم یدکی زانتیا

مسلما تمامی خودروی داخلی تولید شده در ایران دارای نقاط ضعفی هستند و در بررسی پژو پارس هم متوجه این نقاط ضعف شدیم. به صورتی که یکی از نقاط ضعف مربوط به این خودرو می توان به ستون های جلوی آن اشاره کرد که متاسفانه مشاهده شده در هنگام تصادف ضعیف عمل می کند و باعث می شود که سقف به شکل کامل آسیب ببیند.

اما در بررسی پژو پارس به نقاط قوتی بسیاری می رسیم که در اکثر خودروهای داخلی این نقاط قوت را مشاهده نمی کنیم. از جمله این نقاط قوت می توان به احساس لذت بخش بودن در هنگام رانندگی آن اشاره کرد. در واقع زمانی که پشت فرمان این خودرو می نشینید به صورت کامل دیدی وسیع به جلو و عقب خواهید داشت و این مساله در افزایش ایمنی خودرو بسیار موثر است.

هم چنین به لطف طراحی مناسب آینه ها بغل مربوط به این خودرو شما در هنگام رانندگی می توانید تمامی کناره های خودرو را به صورت کامل مشاهده کنید و از این مساله هراس نداشته باشید که نمی توانید کناره های خودروی خود را به صورت کامل مشاهده کنید.

به هر حال پس از بررسی پژو پارس ، مشاهده کردیم که میدان دید وسیعی به راننده و اطرافیان آن داده می شود و همین مساله، پژو پارس را به یکی از بهترین خودروهای داخلی تبدیل شده است.

عملکرد فنی انواع مدل های پژو پارس

در بررسی پژو پارس و قدرت موتور آن متوجه این قضیه می شویم که این خودرو بر سه نوع قدرت موتو 1900 سی سی، 1700 سی سی و 1600 سی سی وارد بازار می شود. پس با بررسی این عوامل و مشاهده انواع قدرت موتور خودرو به این نتیجه می رسیم که مدل های مختلفی از آن هم اکنون در بازار داخل ایران موجود است.

در بالاترین مدل مربوط به این خودرو به XUM اشاره می کنیم که قدرت موتور آن 1900 سی سی است. در واقع این قدرت موتور به 1500 دور در دقیقه می رسد و 105 اسب بخار از دیگر مشخصه های مربوط به آن است.

 

بررسی پژو پارس

 

شتاب اولیه مربوط به پرقدرت ترین نوع پژو پارس هم بالاست به طوری که در 10.9 ثانیه این خودرو می تواند از سرعت صفر به 100 برسد و همین مساله باعث شده که از محبوبیت زیادی در میان جوانان برخوردار شود. اما این مدل از مصرف سوخت بیشتری در میان مدل های دیگر پژو پارس برخوردار است که این مصرف سوخت به 8.6 لیتر در 100 کیلومتر می رسد.

خرید لوازم یدکی سمند لوازم یدکی سمند

در بررسی پژو پارس به مدل دیگری از این خودرو می رسیم که قدرت موتور آن 1700 سی سی است. این مدل XUV نام دارد. بیشترین دور موتور این خودرو 500 دور در دقیقه است. هم چنین 110 اسب بخار از دیگر مشخصات مربوط به موتور این خودرو به حساب می آید.

معمولا صفر تا صد این خودرو در مدت زمان 9 ثانیه می باشد و بیشترین سرعتی که می تواند از خود بروز دهد به 195 کیلومتر بر ساعت می رسد. اما مصرف سوخت این مدل نسبت به مورد قبلی کم تر است و در حدود 8/1 لیتر در دقیقه محاسبه می شود.

اما در بررسی پژو پارس به آخرین مدل آن می رسیم. این مدل TU5 نام دارد. توان این خودرو 108 اسب بخار است و شتاب صفر تا 100 این خودرو در حدود 13.2 ثانیه است و بیشترین سرعتی که از خود بروز می دهد چیزی در حدود 190 کیلومتر بر ساعت است. هم چنین مصرف سوخت مربوط به این خودرو از دو مدل قبلی کم تر است و در هر 100 کیلومتر چیزی در حدود 7/5 لیتر را می سوزاند.

پس از بررسی پژو پارس در مدل های مختلف یک اصل را مشاهده می کنیم و آن شتاب راضی کننده مربوط به آن که همین مساله باعث شده که از این خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه محبوب و جوانانه پسند اشاره شود.

همچنین لازم به ذکر است که بدانید قطعات و لوازم یدکی پژو پارس از کیفیت خوبی نسبت به سایر محصولات ایرانخوردرو برخوردار است.

نکات مربوط به بررسی پژو پارس

اما ذکر نکاتی در ارتباط با بررسی پژو پارس از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. تا سال 1393 تولید این خودرو و استفاده از آن برای کاربران بسیار راضی کننده بود. اما بعد از سال 1393 عملکرد گیربکس مربوط به این خودرو بسیار ضعیف عمل کرد. این عملکرد ضعیف باعث شد که گیربکس و صفحه کلاچ مربوط به آن در مدت زمان اندکی آسیب ببینند و همین مساله نارضایتی کاربران را برانگیخت.

خرید لوازم یدکی روآ لوازم یدکی روآ

در واقع این فرآیند باعث عدم انتقال قدرت از گیربکس به موتور خودرو می شود و همین مساله شتاب خودرو را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد و این مساله بسیار آزار دهنده است که عمر صفحه کلاچ در مدل های جدیدتر مربوط به این خودرو پایین است. مساله ای که در مدل های قدیمی تر مربوط به این خودرو مشاهده نمی شود و می بینیم که طول عمر صفحه کلاچ و گیربکس خودرو بسیار زیاد است و همین مساله باعث می شود که کاربر با استفاده از این خودرو احساس رضایت کند.

 

بررسی پژو پارس

با بررسی پژو پارس به نکات قوت مربوط به آن می رسیم به صورتی که فرمان پذیری مربوط به این خودرو در سرعت های بالا بسیار مناسب است و باعث می شود که در سرعت زیاد فرمان زیاد جابجا نشود و همین مساله باعث می شود که ایمنی مربوط به این خودرو را افزایش دهد. اما فرمان پذیری این خودرو در سرعت پایین اندکی کند است و همین مساله راننده را گاهی اوقات دچار مشکل می کند. به هر حال این مساله در مدل های جدیدتر مربوط به خودرو کمی بهتر شده اما هنوز وجود دارد.

اما در بررسی پژو پارس به یکی دیگر از معایب آن رسیدیم. البته نمی توان این مساله را برای خودرو عیب قلمداد کرد ولی به هر حال نسبت به خودروهای هم سطح خود کمی پایین تر است. سیستم ترمز این خودرو به نسبت خودروهای هم سطح آن هم چون سمند و دنا کمی ضعیف تر است و به همین دلیل آن را یک عیب برای پژو پارس دانسته ایم. دلیل اصلی مربوط به ضعیف بودن ترمز آن به استفاده از بوستر ضعیف نسبت به وزن خودرو می توان اشاره کرد.

بررسی پژو پارس سال

اما در این مقاله به صورت کامل به معرفی انواع مدل های مختلف مربوط به آن پرداختیم و هم چنین مشخصات آن را نیز بیان کردیم. پس از این موارد لازم می دانیم که به بررسی پژو پارس سال نیز بپردازیم و تجربه رانندگی با این خودرو را نیز شناسایی کنیم.

بهبود ارگونومی یکی از مسائل مهمی است که در طراحی پژو پارس سال در نظر گرفته شده. به فرض مثال کلیدهای شیشه عقب به جای این که به نسبت مدل های قدیمی تر در قسمت جلویی باشند در قسمت در خودرو قرار گرفته اند.

مساله مهم دیگر مربوط به این خودرو می توان به صندلی های آن اشاره کرد که در برگیرندگی مناسبی در پیچ ها دارند. اما یکی از نقاط ضعف آن می توان به احساس راحت بودن در آن اشاره کرد که متاسفانه در مسافت های طولانی سرنشین از بودن بر روی این صندلی ها احساس خستگی می کند.

با بررسی پژو پارس سال نسبت به مدل های قبلی می بینیم که از تجهیزات بیشتری برخوردار است. این تجهیزات اغلب مربوط به امکانات رفاهی داخل اتومبیل است که از مله مهم ترین ان ها می توان به سیستم ایربگ برای راننده و سرنشینان خودرو، باز کرد درب صندوق عقب ماشین از داخل، سیستم پیشرفته ترمز ضد قفل و هم چنین آینه های برقی از جلو و عقب ماشین اشاره کرد.

 

بررسی نقاط قوت پژو پارس

 

اما سیستم موتور این خودرو از مدل XUV نشات می گیرد. این موتور از 4 سیلندر ساخته شده و 8 سوپاپ دارد که به شکل SOHC در کنار همدیگر قرار گرفته اند. به هر حال موتور این خودرو توانایی تامین 97 اسب بخار را دارد.

در بررسی پژو پارس سال و وزن مربوط به آن متوجه می شویم که چیزی در حدود 1200 کیلوگرم است و این میزان وزن در عرض 11 ثانیه می توان از سرعت صفر به 100 برسد و این میزان شتاب اولیه مربوط به خودرو بی نظیر است و به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار است.

بیشترین سرعتی که از پژو پارس سال به ثبت رسیده چیزی در حدود 190 کیلومتر بر ساعت است که می توان در این زمینه آن را خودروی پرسرعتی در میان سایر خودروهای داخلی معرفی کرد.

به هر حال این خودرو در زمینه شتاب یک اتومبیل مناسبی معرفی می شود اما شتاب آن به پژو 206 و رنو لوگان نمی رسد. نکته مهم دیگر در بررسی پژو پارس که با آن برخورد کنیم سیستم ترمز مربوط به آن است.

به صورتی که با وجود سیستم ضد قفل و ABS بر روی این خودرو و هم چنین EBS. باز مشاهده می کنیم در سطح لغزنده ناتوان عمل می کند و قابل اعتماد نیست به هر حال امید می رود که در مدل های جدید از این خودرو، این عیب و نقص مربوط به سیستم ترمز آن برطرف شود.

در این مقاله به شکل کاملا تخصصی و تجربی به بررسی پژو پارس و مدل های مختلف آن پرداختیم. امیدواریم از این مطالب نهایت استفاده و بهره را برده باشید.

همچنین میتوانید برای خرید لوازم یدکی از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی دولوکس کار که یکی از اولین نمایندگی های رسمی لوازم یدکی دینا پارت محسوب میشود دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *