مقالات

معرفی و بررسی تندر 90

معرفی و بررسی تندر 90

تندر 90 در دسته خودروهای کلاس B قرار می گیرد. اگر بخواهیم به بررسی تندر 90 و تاریخچه مربوط به ورود آن به ایران بپردازیم باید بگوییم که این اتومبیلی برای نخستین بار و با قرار دادی رسمی میان شرکت رنوی فرانسه و ایران خودرو وارد ایران شد.

قبل از این که به ایران وارد شود به بازار کشورهای مختلفی هم چون مراکس، هند، روسیه و برزیل هم وارد شد.

در واقع می توانیم بگوییم که ال 90 حاصل مونتاژ از شرکت رنو و ایران خودرو بوده است. شرکت رنو اعلام کرده که هدف از طراحی و تولید این خودرو، کم مصرف بودن و در عین حال مقرون به صرفه بودن آن است.

تاریخچه استفاده تندر 90 در ایران

در بررسی تندر 90 به این نتیجه می رسیم که هم اکنون ایرانی ها استقبال بسیار خوبی از آن داشته اند و این به کیفیت بالای قطعات به کار برده شده در آن و عمر بالای این قطعات است.

در ابتدا استقبال خوبی از این خودرو در بازار داخلی ایران نشد. مصرف کنندگان خودرو بر این عقیده بودند که این خودرو دارای شکل ظاهری نامناسب و بد است و به همین دلیل در ابتدا و در حین وارد شدن این خودرو به بازار داخلی ایران استقبال زیادی مناسبی از آن نشد.

اما در عین ناباوری و پس از گذشت زمانی شاهد استقبال بسیار مناسب ایرانی ها از این خودرو شد. هم اکنون این خودرو به دلیل کیفیت بالایی که نسبت به خودروهای داخلی دیگر دارد یکی از محبوب ترین خودروهای داخلی در ایران به حساب می آید و در حال حاضر خانواده های بسیاری در ایران هستند که این خودرو را برای خود انتخاب کرده اند.

برای سفارش لوازم یدکی تندر نود کلیک بفرمایید لوازم یدکی ال نود

اما در بررسی تندر نود به 6 خصوصیت و مشخصه مهم مربوط به آن می پردازیم پس لطفا با سایت دولوکس کار همراه باشید.

بررسی تندر 90 به صورت کامل

بررسی تندر 90 به صورت کامل

مهم ترین خصوصیات و مشخصات مربوط به تندر 90 را که برای ما اهمیت دارد را در این جا آورده ایم و به مزایا و معایب هر کدام از این مشخصه ها پرداخته ایم.

میدان دید عقب تندر 90

بدون شک یکی از خصوصیات بارزی که قبل از خرید هر خودرو باید به آن توجه کرد، میدان دید عقب است. اگر این دید در عقب خودرو محدود باشد می توان گفت که ایمنی ما را در حین رانندگی به خطر می اندازد.

این مساله به خصوص در شهرهای بزرگ و پرجمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بهتر به این منظور خودرویی را انتخاب کنید که میدان دید آن در عقب باز باشد.

در ارتباط با بررسی تندر 90 یکی از خصوصیات بارز آن میدان دید عقب است. متاسفانه یکی از مهم ترین معایب مربوط به استفاده از تندر نود، میدان دید عقب محدود و بسته آن است.

میدان دید عقب تندر 90

بسیاری از دارندگان این خودرو معتقد هستند که زمانی که پشت فرمان می نشینند نمی توانند به راحتی عقب خود را تماشا کنند و شما هم با نشستن پشت فرمان ال 90 به این خصوصیت پی خواهید برد که دید عقب آن محدود است.

از مهم ترین دلایل مربوط به این محدود بودن می توان به ارتفاع زیاد صندوق عقب این خودرو اشاره کرد که دید راننده را در هنگام عقب رفتن محدود و بسته کرده است.

به همین دلیل لازم است که طراحان ال 90 در آینده ای نزدیک به این مشخصه مهم توجه کنند و آن را در ورژن بعدی مربوط به این خودرو اصلاح کنند.

برای سفارش لوازم یدکی پژو پارس کلیک نمایید لوازم یدکی پژو پارس

به هر حال میدان دید عقب یکی از مهم ترین مشخصه هاست که بایستی در تمامی خودروهای استاندارد رعایت شود و در بررسی تندر 90 شاهد این قضیه بودیم که این مساله به درستی رعایت نشده است و راننده را در هنگام عقب راندن خودرو دچار مشکل می کند.

سیستم صوتی تندر 90

سیستم صوتی تندر 90

اما یکی دیگر از مشخصه های مهم مربوط به خرید اتومبیل سیستم صوتی فابریک مربوط به آن است. این مساله برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد.

در بررسی تندر 90 آن هم در مورد سیستم صوتی آن باید اذعان کنیم که سیستم صوتی مربوط به این خودرو اصلا مناسب نیست. یعنی به هیچ عنوان سیستم صوتی مربوط به این خودرو قابلیت پخش بلوتوث و اتصال به USB را ندارد و این مساله یکی از مهم ترین ضعف های مربوط به این خودرو به حساب می آید.

نکته مهم دیگر در ارتباط با آن، این مساله است که به هیچ عنوان نمی توانید از این سیستم صوتی برای مکالمه استفاده کنید. به همین دلیل در بررسی تندر نود این قضیه یکی از مهم ترین ضعف های مربوط به آن است و بایستی قبل از استفاده از این اتومبیل به شکل کامل سیستم صوتی آن را عوض کنید.

صندلی های تندر 90

صندلی های تندر 90

اما یکی از آپشن های مهم دیگری که قبل از خرید خودرو بایستی به آن توجه کرد صندلی های مربوط به آن است. راحتی و جادار بودن صندلی ها یکی از قضایایی است که هر خودروی با کیفیت باید داشته باشد.

این مساله به خصوص برای افرادی که می خواهند مسافت های طولانی را به وسیله این خودرو طی کنند از اهمیت زیادی برخوردار است، چون که قطعا جادار نبودن و عدم راحتی این صندلی ها در بروز خستگی افراد تاثیر گذار است.

در ارتباط با بررسی تندر 90 آن هم در مورد صندلی های مربوط به آن به این قضیه می رسیم که صندلی های به کار گرفته شده در این خودرو کاملا معمولی است.

لوازم یدکی سمند برای سفارش لوازم یدکی سمند کلیک نمایید

نمی توان آن را زیاد با کیفیت هم چون خودروهای وارداتی و خیلی بی کیفیت هم چون خودروهای داخلی معمولی در نظر گرفت ولی به هر حال صندلی های مربوط به این تندر نود را می توان معمولی خواند.

اما یکی از مزایای مهم مربوط به این خودرو زیاد بودن ارتفاع سقف مربوط به اتومبیل است که این مساله برای اشخاص بلند قدی که می خواهند در عقب خودرو بنشینند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

طراحی نمای داخلی و خارجی

طراحی نمای داخلی و خارجی

مشخصه مهم دیگر در ارتباط با انتخاب خودرو طراحی نمای داخلی و خارجی مربوط به آن است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مصرف کنندگان خودرو، طراحی نمای خارجی مربوط به این خودرو زشت است و بسیاری از افراد در داخل ایران نیز با این کارشناسان هم عقیده هستند و شاید یکی از مهم ترین دلایل خرید برخی از خریداران خودروهای داخلی، هم زشت بودن تندر 90 است.

در بررسی تندر 90 به این مساله می رسیم که طراحی نمای داخلی این خودرو هم چیزی معمولی است اما در ورژن های جدید این خودرو هم چون تندر پارس شاهد این قضیه بودیم که تغییرات مهمی را در نمای ظاهری این خودرو اعمال کرده اند.

به هر حال بسیاری از کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که طراحی نمای داخلی این اتومبیل نسبت به قیمت آن مناسب است.

برای سفارش لوازم یدکی پراید کلیک نمایید لوازم یدکی پراید

لوازم یدکی تندر نود

شاید قیمت لوازم یدکی مربوط به خودرو یکی دیگر از مشخصه های انتخاب آن است. در حال حاضر پژو 206 دارای گران ترین قطعات است و بعد از آن تندر 90 قرار می گیرد.

اما در بررسی تندر 90 شاهد این مساله هستیم که در کل خودروی کم خرجی است و به ندرت اتفاق می افتد که قطعه ای از آن خراب شود و این مزیت باعث سوق دادن بسیاری از مشتریان برای خریدن این خودرو شده است اما بزرگ عیب آن قیمت بالای قطعات یدکی مربوط به آن است و بهتر است قبل از خریدن این خودرو به آن توجه کنید.

شما در فروشگاه اینترنتی دولوکس کار می توانید انواع مختلف لوازم یدکی تندر 90 و سایر خودروها را با قیمت و کیفیت باورنکردنی تهیه کنید.

انواع مدل های تندر 90

انواع مدل های تندر 90

در بررسی تندر 90 به این نکته می رسیم که مدل های متنوعی از این خودرو هم اکنون در بازار ایران وجود دارد و در این مطلب می خواهیم به خصوصیات و مشخصات هر کدام از این مدل ها بپردازیم.

هم اکنون سه نسخه E0 و E1 و  E2از این خودرو در بازار ایران وجود دارد و در بررسی تندر نود به خصوصیات و مشخصات فنی مربوط به این دو نسخه می پردازیم.

تندر 90 نسخه E0

این نسخه کم امکانات ترین از سری خودروهای تندر نودرا شامل می شود. در واقع آپشن های مورد نیاز در این نسخه از ال 90 بسیار کم است به صورتی که شیشه های عقب خودرو را باید با دست بالا و پایین کنیم.

طبیعتا این نسخه از تندر 90 هم ارزان ترین قیمت را در میان سایر نسخه های ال 90 دارد. امکانات رفاهی در داخل این خودرو بسیار اندک است به صورتی که شیشه های عقب آن را باید با دست بالا و پایین کرد.

هم چنین در داخل داشبورد این وسیله نقلیه هیچ گونه چراغی تعبیه نشده و به همین دلیل برای پیدا کردن اشیاء موجود در داخل داشبورد باید از چراغ قوه استفاده کرد. یکی دیگر از معایب مربوط به این خودرو می توان به رینگ های آن اشاره کرد که اصلا زیبایی خاصی ندارد و بالعکس شکل ظاهری خودرو را به هم ریخته است.

یکی از مهم ترین راه های تشخیص این نسخه از تندر 90 نسبت به سایر نسخه های آن، به سپر کاملا سیاه رنگ آن در جلوی اتومبیل می توان اشاره کرد. به هر حال اگر به دنبال ارزان ترین نسخه مربوط به تندر 90 هستید می توانید از این نسخه استفاده کنید.

برای سفارش لوازم یدکی ریو کلیک نمایید لوازم یدکی ریو

تندر 90 نسخه E1

اما در بررسی تندر 90 به نسخه E1 آن می رسیم. همان طور که بیان کردیم بررسی تندر 90 را به این دو نسخه تخصیص داده ایم. در واقع در نسخه E1 مربوط به این خودرو شاهد این مساله هستیم که از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به نسخه قبلی برخوردار است.

بالطبع شکل ظاهری مربوط به این خودرو نسبت به نسخه قبلی هم کمی بهتر شده است. در این نسخه جدید می توان از طریق سپر آن را شناسایی کرد. به صورتی که سپر آن هم رنگ خودرو است و فقط قسمتی از آن سیاه رنگی است که در پایین رادیاتور خودرو قرار گرفته است.

در بررسی تندر 90 نسخه E1 به امکانات رفاهی متعددی برخورد می کنیم که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سیستم های تهویه مطبوع که به صورت دستی و در داخل اتومبیل می توان آن را تنظیم کرد. یک عدد کیسه هوا برای راننده طراحی شده است. ترمز ABS و ضدقفل.

قابلیت تنظیم تنظیم دستی آینه های بغل از داخل خودرو. تنظیم زاویه نور برای چراغ های جلوی خودرو. سیستم روشنایی عقب آن دارای مه شکن و چراغ عیب یاب موتور خودرو از مهم ترین آپشن های سری E1 به حساب می آید.

تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی برای سفارش لوازم یدکی آردی کلیک نمایید

تندر 90 نسخه E2

اما این نسخه از پرآپشن ترین و طبیعتا گران ترین خودروی تندر 90 به حساب می آید. در بررسی تندر 90 آن هم نسخه E2 به این نتیجه می رسیم که رنگ کلیه قسمت های خودرو هم رنگ می باشد و این مساله زیبایی خاصی را به اتومبیل بخشیده است.

یکی از خصوصیات بارز مربوط به سری E2 مربوط به آن می توان به حالت اتوماتیکی آن اشاره کرد که در کنار مدل دستی آن به بازار عرضه می شود.

در بررسی تندر نود نسخه E2 به امکانات رفاهی آن می رسیم که در زیر به برخی از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • دو عدد کیسه هوا برای راننده و کمک راننده خودرو و در قسمت جلوی اتومبیل طراحی شده است.
  • ریموت رادیویی و سیستم ضد سرقت آن سیستم های حفاظتی و امنیتی خودرو را شامل می شود.
  • در سیستم صوتی و تصویری مربوط به این خودرو 4 بلندگو به کار برده شده که در سری های قبلی مربوط به این اتومبیل از این امکانات رفاهی خبری نیست.
  • آینه های مربوط به این خودرو با استفاده از سیستم برقی قابلیت تنظیم را دارد.

محاسن تندر 90 چیست ؟

محاسن تندر 90 چیست ؟

در بررسی تندر 90 به مهم ترین محاسن آن هم اشاره می کنیم. موتور این خودرو پرقدرت است و از قدرت 1598 سی سی برخوردار است.

یکی از مهم ترین محاسن مربوط به این خودرو دور موتور بالای آن در دنده های مختلف است که همین مساله باعث افزایش کشش مربوط به اتومبیل می شود.

مصرف سوخت مربوط به ال 90 یکی دیگر از محاسن بالای آن است. در بیرون شهر مصرف سوخت 6.6 لیتر در 100 کیلومتر و در داخل شهر 11 لیتر را به ثبت رسانده است و این مصرف سوخت به نسبت قدرت موتور آن بسیار مناسب به نظر می رسد.

در آخرین بررسی تندر 90 به شتاب آن می رسیم به صورتی که در 11.7 ثانیه سرعت آن به 100 کیلومتر می رسد و این مساله نشان می دهد که خودروی پرشتابی است.

به انتهای یکی دیگر از مقالات تیم تحریره فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی دولوکس کار نمایندگی رسمی لوازم یدکی دینا پارت رسیدیم. در این مقاله سعی داشتیم که با بررسی خودروی ال نود دید خریداران و دارندگان این خودرو باز تر نماییم. شما میتوانید نظرات خود در رابطه با خودروی تندر نود را در زیر همین مقاله برای ما ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *