مقالات

نقد و بررسی پژو 405

بررسی 405

پژو 405 شامل انواع گوناگون GLX ، SLX و دوگانه سوز می باشد که با یکدیگر تفاوت هایی دارند و هر یک مزایا و معایبی دارند.اطلاع از مشخصات این خودرو از نظر فضای داخلی و ویژگی های فنی پیش از خرید این خودرو می تواند بسیار حیاتی باشد.

شاید کم تر کسی فکر می کرد که پس از تولید پژو 405، چهار سال بعد این خودرو تبدیل به بهترین خودروی اروپا شود. اگر بخواهیم به بررسی پژو 405 بپردازیم ابتدا باید یادآور شویم که این خودرو برای نخستین بار در سال 1369 وارد ایران شد.

هر چند این خودرو توسط ایران خودرو ساخته می شود اما باید بگوییم که نسبت به مدل اروپایی تغییرات زیادی هم در داخل موتور اتومبیل و هم در قسمت بیرونی آن کرده است. ما می خواهیم به بررسی 405 ورژن ایرانی که تغییرات زیادی هم کرده است بپردازیم.

یکی از دلایل بسیار مهم در انجام تغییرات بر روی بهترین خودروی اروپایی سال های نه چندان دور، سیاست کاهش هزینه ها از سوی شرکت ایران خودرو بود.

در واقع با بررسی پژو 405 مشاهده می کنیم که حدود 75 درصد از قطعات داخلی این خودرو حذف شده و به جای آن از قطعات تولیدی داخلی استفاده می شود و شاید این مساله نارضایتی بسیاری از مشتریان را برداشته که چرا بر روی این خودرو این تغییرات اساسی اعمال گردیده است.

بررسی فضای داخلی پژو 405

در ارتباط با بررسی 405 آن هم فضای داخلی آن متوجه می شویم که این بخش هماهنگی خوبی با قسمت بیرونی آن دارد. این در حالی است که اتومبیل های وارداتی هم زمان با ورود پژو 405 در ایران، فضای بیرونی و داخلی آن از هماهنگی خوبی برخوردار نیست.

خرید لوازم یدکی پژو 405 لوازم یدکی پژو 405

و این مساله یکی از مهم ترین مزیت های مربوط به پژو 405 به حساب می آید که فضای داخلی و خارجی آن از هماهنگی بسیار مطلوبی برخوردار است.

برسی پژو 405

با بررسی پژو 405 در بخش داخلی متوجه می شویم که این قسمت از دو دریچه کولر و بخاری به علاوه پنل ساعت، جاسیگاری و پنل سیستم های صوتی تشکیل شده و معمولا رنگ مربوط به قسمت های داخلی سیاه است.

بررسی فضای بیرونی پژو 405

در بررسی پژو 405 متوجه این قضیه می شویم که فضای بیرونی مربوط به این خودرو یکی از مهم ترین مزیت های خرید آن است. در واقع زمانی این اتومبیل یکی از بهترین خودروهای داخلی از نظر فضای بیرونی است. در واقع این خودرو یکی از زیباترین خودروهای داخلی از نظر فضای بیرونی آن به حساب می آید.

 

برسی بدنه پژو 405

اتاق زیبا و جادار آن یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این خودرو در دهه های اخیر به حساب می آید. با بررسی 405 متوجه این مساله شدیم که در مقابل فشار هوا مقاومت ناچیزی دارد و این مساله یکی از مهم ترین مزایای آن به حساب می آید.

اما با بررسی پژو 405 متوجه ایراداتی در آن شدیم که در این جا به این معایب اشاره کنیم. از مهم ترین معایب مربوط به فضای بیرونی آن می توان به صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیر آن اشاره کرد.

این در حالی است که در طراحی جدید خودروهای داخلی جدید سعی بر آن می شود که انحنایی را در قسمت افقی و عمودی در و گلگیر آن در نظر بگیرند.

خرید لوازم یدکی سمند  لوازم یدکی سمند

نقد و بررسی پژو 405 از نظر رانندگی

اما مسلما لذت بردن از رانندگی خودرویی که می خواهیم آن را خریداری کنیم یکی از مهم ترین شاخصه های مربوط به سنجش کیفیت آن است. به همین دلیل امروز در بررسی پژو 405 می خواهیم به این مساله بپردازیم که آیا شخص از رانندگی با این خودرو احساس لذت و آرامش می کند یا خیر.

بررسی رانندگی با 405

 

می خواهیم به صورت کاملا تخصصی به رانندگی پژو 405 بپردازیم. یکی از مهم ترین فاکتورهای مهم مربوط به این خودرو سیستم تعلیق مربوط به چرخ های آن است.

که این سیستم به صورت جداگانه بر روی هر 4 چرخ آن اعمال می شود و این ویژگی باعث می گردد که تمامی چرخ های خودرو در هنگام رانندگی در مسیرهای جاده ای و کوهستانی بر رو جاده بچسبد و این مساله باعث چسبندگی خودرو بر روی پیچ های تند می شود و باعث می شود که از رانندگی کردن با این اتومبیل احساس لذت و آرامش کنیم.

 

خرید لوازم یدکی ریو لوازم یدکی ریو

اما با بررسی پژو 405 متوجه مساله دیگری شدیم. یکی از مهم ترین نکات توزیع وزن مربوط به خودرو است که باعث می شود مرکز ثقل این خودرو در قسمت جلویی ان قرار گیرد. این مساله باعث می شود که پایداری خودرو در سربالایی قابل قبول باشد اما در سراشیبی افت در پایداری این خودرو را شاهد خواهیم بود.

بررسی موتور پژو 405

در بررسی پژو 405 متوجه این قضیه شدیم که یکی از مهم ترین مزیت های مربوط به موتور این خودرو هماهنگی بسیار خوب گیربکس با موتور است و این قضیه باعث می شود که سرعت خودرو به نسبت قدرت موتور آن مناسب باشد. هم چنین پاشش چند نقطه ای را برای سوخت این اتومبیل در نظر گرفته اند که نهایتا موتوری با حجم 1.8 لیتر است.

قدرت موتور پژو 405 چیزی در حدود 100 اسب بخار است و هم چنین شتاب 0 تا 100 این خودرو در عرض 11.8 ثانیه به وقوع می پیوندد که این مساله نشان می دهد از شتاب تقریبا خوبی در این زمینه برخوردار است.

یکی از مهم ترین معایب مربوط به این خودرو نسبت به نمونه های مشابه خودروی داخلی می توان به مصرف سوخت تقریبا بالای آن اشاره کرد که با توجه به گران شدن اخیر بنزین چندان اقتصادی نیست.

با بررسی پژو 405 متوجه شدیم که مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر 9 لیتر می باشد که این مصرف سوخت برای حالت ترکیبی آن در نظر گرفته شده و چه بسا در داخل شهر مصرف سوخت بیشتری داشته باشد.

خرید لوازم یدکی پژو 206 لوازم یدکی پژو 206

بررسی لوازم یدکی پژو 405

نکته دیگری که در پژو 405 ملموس است و نمیشود از آن چشم پوشی کرد لوازم یدکی آن است. لوازم یدکی پژو 405 در بازار ایران به وفور یافت میشود اما متاسفانه قیمت آنها به شکل عجیبی افزایش یافته و همچنین لوازم یدکی تقلبی و به اصطلاح FAKE در بازار بسیار زیاد است. و شما باید به این نکته توجه کنید که برای طول عمر بیشتر خودرو خودتان از لوازم یدکی اصلی پژو 405 برای خودرو خوب استفاده کنید.

لوازم یدکی پژو 405

دیناپارت یکی از بزرگترین تولید و عرضه کنندگان لوازم یدکی 405 اصل در ایران است که در سال های گذشته قطعات و لوازم یدکی خودرو های زیادی را با بهتربن کیفیت تولید و روانه بازار نموده است. فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی دولوکس کار یکی از بزرگترین و اولین نمایندگی های رسمی لوازم یدکی دینا پارت میباشد که به صورت اینترنتی لوازم یدکی عمده را به سایر نقاط کشور ارسال میکند.

بررسی ایمنی پژو 405

اما مسلما ایمنی خودرو یکی از فاکتورهای مهم برای خرید و یا عدم خرید آن است. در ارتباط با ایمنی پژو 405، تجهیزات مناسبی جهت افزایش ایمنی آن به کار برده اند که در بررسی پژو 405 به صورت کامل به این تجهیزات و لوازم پرداخته ایم.

بادشکن های جلو یکی از مهم ترین تجهیزات افزایش ایمنی در پژو 405 به حساب می آید. در واقع بکار بردن این لوازم باعث افزایش کیفیت رانندگی به خصوص برون شهری و زمانی که باد شدید به اتومبیل در سرعت زیاد به اتومبیل برخورد می کند است. و بررسی 405 این مساله را به ما نشان داده است.

اما سپر لبه دار در هنگام بروز تصادفات شدید به افزایش ایمنی سرنشینان خودرو کمک می کند. آینه های دید عقب با زاویه پهن تجهیزات دیگری است که در افزایش ایمنی آن موثر است در واقع استفاده از این آینه باعث افزایش دید رانندگان می گردد و این مساله در کاهش بروز حوادث در هنگام رانندگی جلوگیری می کند.

 خرید لوازم یدکی روآ  تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی

هم چنین در بررسی 405 متوجه این قضیه شدیم که در اطراف درب آن، ضربه گیرهایی طراحی شده که این مساله باعث افزایش استحکام و مقاومت درهای خودرو می شود.

اما مسلما ایمنی مربوط به پژو 405 عاری از هر گونه نقص نیست به صورتی که نداشتن کیسه هوا و ترمز BS از مشکلات عمده مربوط به این خودرو به حساب می آید. هر چند در مدل های جدید مربوط به آن از کیسه هوا و ترمز ABS استفاده می شود اما به هر حال بیشتر مدل های پژو 405 این تجهیزات را نداشته اند و این یک نقص برای خودرو به حساب می آید.

ارزش خرید پژو 405

با بررسی پژو 405 دیدیم که از بالاترین ارزش خرید در میان خودروهای داخلی به حساب می آید. در دسترس بودن قطعات یدکی مربوط به این خودرو مساله ای است که اهمیت زیادی دارد و این قضیه برای پژو 405 بسیار مناسب است و زمانی که به هر قطعه فروشی می رویم می توانیم تمامی قطعات مربوط به این خودرو را در آن جا پیدا کنیم و حتی قطعات این خودرو را مادر تمامی قطعات خودرو در داخل ایران می شناسند.

مساله مهم دیگر در ارتباط با قطعات یدکی مربوط به پژو 405 ارزان بودن قطعات یدکی مربوط به آن است و این مساله ارزش خرید مربوط به خودروی داخلی را بالا برده است.

برسی پژو 405

انواع مدل های پژو 405

اما می رسیم به آخرین مبحث مربوط به بررسی پژو 405 که به معرفی انواع مدل های پژو 405 خواهیم پرداخت. بدون شک هنوز این خودرو محبوبیت خود را با توجه با اشباع شدن بازار از خودروهای بی کیفیت چینی از دست نداده است و این موضوع مهمی است که در ارتباط با این خودرو وجود دارد.

خرید لوازم یدکی پراید لوازم یدکی پراید

پژو 405 GLX

طراحی اولیه این خودرو توسط شرکت فارینای ایتالیا صورت پذیرفته که بعدها فراری و مازراتی را هم طراحی کرد. در نگاه اول متوجه ظاهر ساده و یکپارچگی بین فضای داخلی و بیرونی اتومبیل هستیم. در واقع پس از بررسی پژو 405 متوجه شدیم که این ظاهر ساده در عین حال برای بسیاری از مشتریان هنوز زیباست که باعث کم نشدن محبوبیت آن شده است.

شاید زیاد دیده شدن مربوط به پژو 405 در جامعه باعث شده که ما ظاهر مربوط به این خودرو را ظاهر ببینیم ولی چیزی که وجود دارد این مساله است که در پشت این ظاهر ساده، وحدت درونی منظمی بین فضای داخلی و بیرونی خودرو وجود دارد و این مساله از اهمیت زیادی برخوردار است.

از مشخصات فنی مربوط به پژو 405 می توان به توان 100 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتن متر اشاره کرد. حداکثر سرعت مربوط به این خودرو 190 کیلومتر بر ساعت اس و شتاب آن در عرض 11 ثانیه به 100 کیلومتر می رسد.

اما با بررسی پژو 405 متوجه شدیم که معایبی هم برای این خودرو وارد است که از جمله آن ها می توان به تنها داشتن یک کیسه هوا در داخل خودرو، در شرایط آب و هوای گرم شاهد سرسیلندر سوزی آن هستیم و هم چنین روغن ریزی های متعدد در این خودرو مشاهده می شود. هم چنین این خودرو حساسیت زیادی نسبت به آب و روغن دارد. ( قیمت سرسیلندر کامل پژو 405 )

 

پژو 405 GLX دوگانه سوز

هیچ گونه تفاوتی از نظر مشخصات فنی موتور و فضای کابین ندارد و تنها از سوخت گاز در این خودرو استفاده می شود. از مهم ترین معایب مربوط به این خودرو می توان به کم بودن فضای صندوق عقب به دلیل اشغال شدن آن توسط کپسول گاز اشاره کرد. هم چنین گشتاور پایین آن نیز یکی دیگر از معایب مربوط به این مدل به حساب می آید.

پژو 405 SLX

با افزایش محبوبیت در ارتباط با پژو 405 ایران خودرو اقدام به ساخت و طراحی مدل دیگری از این خودرو گرفت. بررسی پژو 405 تنها مربوط به مدل GLX آن ختم می شود بلکه مدل جدیدی از این خودرو نیز ساخته شد که به SLX معروف است. تغییرات عمده ای در شکل ظاهری و مشخصات فنی مربوط به این مدل جدید از پژو 405 اعمال گردید که بیشتر برای افزایش رضایت مشتریان بود.

 

انواع پژو 405

 

با بررسی 405 مدل SLX متوجه شدیم که تفاوت های زیادی با مدل GLX کرده است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به دگرگونی ساختار ظاهری چراغ های جلو و عقب خودرو، وجود چراغ مه شکن بر روی سپر خودرو و بادگیر صندوق عقب اشاره کرد.

هم چنین با بررسی پژو 405 مدل SLX متوجه می شویم که قدرت موتور این خودرو هم تغییر کرده است. به طوری که از توان 108 اسب بخار برخوردار است که این مساله باعث شده که مصرف سوخت این خودرو نسبت به مدل GLX کم تر شود و این موضوع مهمی برای به صرفه بودن خرید خودرو از نظر اقتصادی با توجه به شرایط امروزی است.

اما این خودرو متاسفانه دارای نقاط ضعف عمده ای است که با مشاهده این نقاط ضعف بیشتر افراد  تصمیم می گیرند که همان مدل GLX را خریداری کنند.

خرید لوازم یدکی زانتیا  لوازم یدکی زانتیا

نتیجه:

با بررسی پژو 405 مدل SLX متوجه می شویم که دسته موتور آن ضعیف است. طراحی نامناسب بدنه خودرو، ضعف دیگری است که در ارتباط با این اتومبیل وجود دارد.

شتاب کم تر خودرو مساله دیگری است که باعث می شود که بیشتر افراد به سمت خرید پژو 405 مدل GLX بروند. و در آخر استفاده از مواد بی کیفیت در داخل خودرو موضوع مهمی است که نارضایتی مشتریان را برای خرید پژو 405 مدل SLX به همراه داشته است.

به هر حال اگر قصد خرید پژو 405 را دارید تصمیم با خودتان است که کدام یک از این مدل ها را انتخاب کنید. ما در تیم کارشناسی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی دولوکس کار به صورت کامل در این مقاله به بررسی 405 و معرفی انواع مدل های آن پرداختیم امیدواریم از این مطالب گفته شده نهایت استفاده و بهره را برده باشید.

لطفا نظرات خود را در رابطه با خودرو پژو 405 در زیر همین مطلب برای ما ارسال نمایید.

دیدگاهی در مورد “نقد و بررسی پژو 405

  1. سعید گفت:

    باسلام
    من هم از طرفداران خودرو۴۰۵هستم
    مدل۹۶ راصفر خریدم.شش ماه بعد فروختمش.حالا دوباره می‌خوام دوباره ۴۰۵جی ال ایکس یا ای ال ایکس بخرم

    1. پشتیبانی فروش گفت:

      هر دو محصول فرانسه بودن و کیفیت هر دو خوب هستش در نظر بگیرید ای ال ایکس دیگه تولید نمشه و اخرین مدلش 91 و قیمت بالا تری نسبت ب 405 داره ولی موتور گیربکس قوی تری داره و لوازمش هم گرون تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *